فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

شهرام امیری، استاد دانشگاه مشکلات و راهکارهای تولید در صنایع دستی/۹

اموال صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است/ساختمان ۵ طبقه صنایع دستی کجا رفت؟

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه گفت: مسئولی داز سازمان میراث فرهنگی در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که معاونت صنایع دستی باید از بدنه میراث جدا شود که یکی از موراد مورد نظر اینجاست که در حال حاضر اموال صنایع دستی در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت:‌ یکی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی در شبکه 4 تلویزیون اعلام کرد که معاونت صنایع دستی باید از بدنه میراث جدا شود، سوال این است که اولاً چرا از ابتدا به این سازمان ملحق شد، دوم اینکه بسیاری از اموال صنایع دستی مثل اتومبیل‌ها و ساختمان‌هایش از اختیار معاونت صنایع دستی درآمده و در اختیار معاونت میراث فرهنگی است با این وجود صنایع دستی قرار است کدام گوشه انداخته شود؟

وی افزود:‌ یکی از موضوعات مهم در این راستا این است که آیا اموال صنایع دستی به این معاونت برمی‌گردد تا به عنوان یک سازمان قدرتمند حرکت کند یا جزء اموال میراث فرهنگی خواهد ماند و در نتیجه ممکن است سازمان صنایع دستی در حد یک اتاق تنزل یابد و کارمندان هم معلوم نباشد کجا بروند؟ به نظر می‌آید این طرح ناپخته است و یکی از سوالات دیگر این است که آن ساختمان 5 طبقه صنایع دستی به کجا رفت؟ آیا فروخته شده است؟ آیا به صاحب اصلی آن پس داده شده است و آیا بابت بدهی به سازمان دیگر داده شده است؟

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بزرگترین مشکل تولیدکننده‌های ایران این است که جایی را ندارند که آنجا محصولات خود را عرضه کنند. معاونت صنایع دستی می‌تواند جایی را در هر استان ایجاد کند که به طور دائمی هنرمندان بتوانند محصولات خود را آنجا در معرض فروش قرار دهند که متأسفانه الان چنین چیزی در استان‌ها وجود ندارد.

امیری یادآور شد: در گذشته طرحی بود که شهرک‌های صنایع دستی احداث شود که متأسفانه این طرح پیگیری نشد و به اجرا نرسید در حالی که در وضعیت موجود شاهدیم برخی رشته‌های صنایع دستی به علت نبود فروش در آن رشته در حالت انقراض قرار گرفته‌اند؛ لذا اگر کارشناسان صنایع دستی می‌خواهند اصالت ایرانی از بین نرود و به دنبال رونق صنایع دستی هستند فکری برای این موضوع بکنند تا هنرهای منسوخ‌شده دوباره زنده شوند و مردم بیشتری در این زمینه آگاه کنند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر برخی کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که واقعاً عزمی در اصلاح وضعیت موجود نیست، به عنوان مثال در برگزاری نمایشگاه‌ها باید گفت که در تاریخ و ساعت مناسب برگزار نمی‌شود البته موضوع محل برگزاری نمایشگاه‌ها و نبود یک تقویم منسجم فصلی موجب آشفتگی در برگزاری این نمایشگاه‌ها شده است به طوری که مردم وقتی متوجه برگزاری یک نمایشگاه‌ می‌شود که در حال اتمام است، لذا این موضوع، یک بی‌مدیریتی را در این حوزه نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.